0.00 kr 0

Varukorg

Inga produkter i varukorgen.

Fortsätt handla

PLEASE NOTE: We only accept orders from Sweden.

Betalning

Du som kund måste vara över 18 år för att få handla hos oss (annars måste målsman vara den som står som beställare).

Priser är angivna i svenska kronor (SEK) och kan väljas inkl. moms eller exkl. moms.  Priset som gäller vid beställningstillfället är det som gäller även vid leveranstillfället med reservation för systemfel, skrivfel och prisändringar p.g.a. ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Minsta beställningsbelopp som expedieras är 300  kr.

Betalningsalternativ

Kortköp
Du kan betala med Visa och Mastercard.
Betalningsvillkor

I samarbete med AfterPay erbjuder Lexis Papper betalning efter leverans.

Faktura Företag – Stat, kommun, landsting samt aktiebolag
Stat, kommun, landsting samt aktiebolag, ingen avgift. Betalningsvillkor 30 dagar. Betalningsvillkor

Faktura – Privatkund

  • Faktura 14 dagar
  • Kampanjfaktura
  • Samlingsfaktura

Avtalsvillkor Faktura

AfterPay Konto och AfterPay Delbetalning

  • Fix – Fasta avbetalningar
  • Flex – Flexibel betalning

Avtalsvillkor för AfterPay Konto och AfterPay Delbetalning

Användarvillkor vid betalning

Leveransalternativ

Avhämtning: Avhämtning av varor sker på Lexis Papper, Klostergatan 3F, Lund. Betalningen sker i förhand med VISA och Mastercard. Ingen extra avgift tillkommer. När vi har mottagit din betalning plockas ordern och då skickas ett mail med paketnummer till dig. Paketnummer krävs för att paketet ska lämnas ut. Detta för att vi/du ska vara säkra på att det lämnas till rätt person!

DHL Servicepoint 
DHL Servicepoint, skickas till mottagarens närmsta Servicepoint. Leveranstid är 1-3 arbetsdagar, beroende på leveransadress, allmänna helgdagar m.m. Kollinumret kan användas för att följa paketet på DHLs hemsida. När paketet når ombudet skickas det ut en avisering via sms. Saknas mobilnummer för avisering skickas ett mail till din registrerade mail. DHL kan även skicka ut avisering via brev. Paketet kan hämtas ut först efter ombudets avisering. Paketet ligger kvar hos DHL Servicepoint-ombud i 7 dagar från det att du fått din avisering. Efter tre påminnelser skickas paketet tillbaka till DHL därefter vidare till avsändaren.

Ej uthämtat paket:

När ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via brev, e-post eller sms till dig. Du som konsument är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.  Lexis Papper förbehåller sig rätten att debitera kunden de kostnader som uppstår i samband med retur (kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage och expeditionsavgifter) f.n. är lägsta beloppet 300:- inkl moms. (Detta belopp styrs av beställningens verkliga vikt och volym)

DHL Paket Företagskund
Vid leverans till företag väljer vi DHL Europremium paket, dvs leverans direkt till företaget. Om företaget ej har öppet under kontorstid eller beställaren har angivit felaktig eller ej fullständig leveransadress kan en tilläggsdebitering av DHL pga leveranshinder tillkomma, denna avgift faktureras i efterhand (Leveranshinder 120 kr exkl moms, Ändring av transportuppdrag 240 kr exkl moms).  Om företaget inte är bemannat under kontorstid välj DHL Servicepoint.

Om paketet är skadat vid uthämtning ska det anmälas omgående till ombudet eller transportören. Kontakta även vår kundtjänst. För mer information om DHL Servicepoint, se DHLs hemsida www.dhl.se

Fraktkostnader

Fraktkostnaden för DHL Servicepoint/DHL Paket är 59:- SEK inkl moms per order och gäller endast för leveranser inom Sverige.

Maxvikt och Maxstorlek

Servicepoint  20 kg  (Längd 150 cm, längd + omkrets = 300 cm)(ca 1600 ombud och 120 DHL-boxar i Sverige)
DHL Paket 35 kg (150 x 50 x 50) (Dörr till dörr)

Om beställningen överstiger maxviktsgränsen tillkommer en extra fraktkostnad och den baseras på vikt och volym på beställningen. Vi kontaktar Er om detta sker. Fraktkostnaden är beräknad för en leverans. Inga delleveranser.

Eftersom vi strävar efter att vara ett miljövänligt företag, kan leveranser ibland ske i återanvända kartonger. I vissa fall skickar vi försändelsen som brev med samma fraktkostnad. Vid eventuell retur utgår fraktavgift om slutbeställningen ej överstiger 1000 kr inkl moms.

Leveranstid

Vi levererar normalt inom 2-5 arbetsdagar. Vid förskottsbetalning gäller leveranstiden från det att betalning kommit oss till handa. Vi reserveras oss för längre leveranstider utanför vår kontroll. För beställningsvaror kan leveranstiden ibland vara längre. Om du är i behov av snabbare leveranser kontaktar du vår kundtjänst, så försöker vi hitta en lösning.

Garanti/Reklamation

Vi ger minst 6 månaders garanti på alla produkter du köper hos oss. För batteri- och eldrivna produkter gäller 1 års garanti (Gäller ej batterier som ingår). Detta gäller om inte annat anges på produkten och för både privatpersoner och företag. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år. Garantin omfattar fabrikations- och tillverkningsfel. Om varan går sönder p.g.a. att anvisningar inte följts, allmän förslitning eller ovarsam behandling räknas det inte som fabrikationsfel.

Köparen ska reklamera en felaktig vara inom skälig tid efter att felet uppmärksammats. Enligt Konsumentköplagen är det vid reklamation efter garantitidens slut upp dig som konsument att bevisa att felet fanns redan från början. Spara alltid kvittot för eventuella garanti- och reklamationsärenden. Vid reklamation vänligen kontakta vår kundtjänst tel 046-123278 (vard 10.00–18.00) eller epost [email protected].

Konsumenten skall betala eventuella returkostnader i de fall konsumenten utnyttjar ångerrätten. Lexis Papper betalar eventuella returkostnader för retur av reklamerad produkt.

För vidare information – kontakta Konsumentverket på www.ko.se

Avbeställning / Ändring

Önskar du avbeställa eller ändra din beställning måste det ske omgående. Kontakta vår kundtjänst tel 046-123278 (vard 10.00–18.00) eller epost [email protected]. Om beställningen hunnit lämna vårt lager tillämpas distansförsäljningslagen.

Öppet köp / Ångerrätt / Bytesrätt

Vi tillämpar distansförsäljningslagen för privatpersoner, vilket innebär att du som konsument erbjuds 14 dagars öppet köp / ångerrätt efter att varan mottagits. För att öppet köp / ångerrätt ska gälla måste produkten vara oanvänd och förpackningen vara hel, helst obruten. Återköp accepteras ej för programvaror, bild- eller ljudupptagningar vars plombering/försegling (med försegling avses även teknisk plombering, t ex serienummer) brutits eller för varor specialbeställda för kunds räkning. . Datorer/handdatorer/räknare och liknande produkter (ex vis mobiltelefoner) vars plombering brutits och/eller operativsystemet startats återköpes ej.

Returfrakten betalas av konsumenten och måste skickas med företagspaket eller DHL Paket till Lexis Papper. Paketet ska vara spårbart.  Vi hämtar ej ut postpaket, busspaket eller dylikt (uthämtning av postpaket debiteras 150kr inkl moms).

Vi debiterar lägst 120:- exkl moms (150:- inkl moms) vid användning av vår retursedel (DHL).

Öppet köp / Ångerrätt gäller Ej företag!

Om du ångrar ditt köp ber vi dig att kontakta vår kundtjänst tel 046-123278 (vard 10.00–18.00) eller epost [email protected]. inom 14 dagar efter att du tagit emot varan. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbt och smidigt behöver vi ditt kvittonummer, namn och produktens namn. När vi har mottagit varan gör vi en kontroll av att den är ok. Efter att kontrollen är färdig gör vi en återbetalning.

Transportskada / Felleverans

Vid dold transportskada, fel varor eller saknade varor skall anmälan ske till vår kundtjänst inom 3 dagar. Om du mottar en vara där ytterpaketet har blivit skadat under transporten – anmärk detta till utlämningsombudet/chauffören omgående, kontakta sedan vår kundtjänst inom 3 dagar.

Säker kortbetalning

När du kommer till kassan är du på en krypterad sida. Det betyder att all information som lämnas här är skyddad mot insyn av andra via kryptering. När du väljer att betala med Visa/Mastercard så kommer du att få fylla i uppgifter som efterfrågas i kassan och sedan bekräfta ordern.

Du som har 3D-Secure aktiverade på dina kort kommer att få identifierar dig via din banks 3D-lösning antingen via bankdosa eller med ett hemligt lösenord. När betalningen är godkänd så kommer du att slussas vidare till vår sida igen där du ser din bekräftelse på att vi har mottagit din beställning.

Om du upplever något problem eller undrar över något, kontakta vår kundtjänst.

Kontaktuppgifter/Kundtjänst

Lexis Papper
Klostergatan 3
222 22 Lund

Org.nr. 556620-4573
Momsregistreringsnummer SE556620457301
Godkända för F-skatt

tel 046-12 32 78

[email protected]
www.lexis.se

© 2024
Lexis Papper. all rights reserved